expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Saturday 25 February 2012

Kuda Emas

Assalamualaikum…

Perancangan awal ingin bawak wave X 125, tapi ia ada banyak juga kerosakan dan kebetulan paksu pun nak trade-in moto lamanya mbik moto nouvo LC. Hati pun terdetik,
boleh juga trade-in moto wave X 125 ni.. So bincang punyer bincang dgn ayah, akhirnya ayah setuju dgn syarat kedai terima motor tu dalam harga RM2200 mcm tu. Alhamdulillah, kedai terima dengan harga RM2300. Maka jadilah trade-in nya.. Trade-in moto telah berlaku di kedai BenHuat Pokok Sena.. Penjual janji dalam masa 3 hari boleh siap tp tak pun sebab line JPJ problem pd hari ketiga tu. Hari keenam baru selesai urus semuanya. Ayah dan adik p mbik pd hari ahad, terus basuh moto dgn air tawar dan hantar ke Johor melalui kurier penghantaran Nationwide dgn cajnya RM151.30.

Petang 24hb 2 aku baru pi ambik di Nationwide Jalan Bayu 2/4, Taman Perindustrian Tampoi Jaya, Johor dengan rakan seperjuangan ku Idham dan Abg Anuar. (Terima kasih Idham n Abg Anuar).. Aku rasa seronok pun ada, sedih pun ada, terharu pun ada.. Aku tak dapat nak ungkapkan bagaimana.. huhu..  First sampai, aku p dapatkan moto di stor simpanan barang dan start punyer start tak hidup, maklum la, penghantaran mengambil masa 5hari. Lama tak start, so payah la nak hidup.. huhu.. KM yg terima baru 20km saja. Ckitkan...



Dengan Kehadiran kuda emas ini, dapatlah memudahkan aku bergerak untuk kelas terutamanya di N30 (bengkel), beli makanan, masjid (ye ke.. ), jalan2 dan banyak g kot klu nak listkan.. Malah ak dapat bergerak dengan begitu mudah tanpa menyusahkan rakan2ku, terutama motor Hairul akan jadi mangsa aku. Thanks Hairul pinjamkan kuda putih..  Dengan adanya kuda emas ni, aku rasa sangat gumbira., senang hati.. (^__^).

InsyaAllah, aku berazam akan gunakannya dengan baik pada jalan Allah. Mungkin lepas ni dapat tingkatkan lg ibadah dengan nikmat yang telah Engkau berikan pada ku ini. Ya Allah, aku memohon pada-Mu, semoga aku tidak terlalai dengan kesenangan yg aku perolehi ini.. 

Wasalam..

(penggunaan bahasa yg tidak fasih, jgn amalkan..)

2 comments:

  1. emm, terpaksa... klu kemudahan di utm bagus.. ak xkan bawak dah... huhu

    ReplyDelete